Éjszakai telefonos műszak

2006.szept.22.

"A saját állatorvosunkat nem akarom ezzel a kérdéssel felkelteni!" -monta egy hölgy éjjel fél 2-kor a telefonban. "És engem miért keltett föl?" -kérdeztem vissza. "Hát maga csinálja az elsősegélyt nem?" -volt a rideg válasz. Ilyen, és ehhez hasonló telefonok miatt ma reggel kicsit nyűgösen ébredtem.

Soha nem tagadtam sehol, hogy a mobiltelefonomat folyamatosan bekapcsolva tartom, és ha valakinek állattal kapcsolatosan segítségre van szüksége a fővárosban, akkor akár éjszaka is nyugodtan felhívhat. Ez, ha nem is minden nap, de azért elő szokott fordulni. Ha kell, és az valóban indokolt, valamint meg tudunk egyezni a feltételekről, akkor felkelek, felöltözöm, és elmegyek a megadott címre. Aztán visszafekszem és alszom tovább.
Ezen az elmúlt éjszakán azonban nem a munka volt sok, hanem a telefonom szólalt meg az átlagosnál is jóval gyakrabban. Ez önmagában még nem is lett volna baj, ha olyasmikért hívtak volna, amiben valóban tudok is segíteni. De vajon miért gondolják az emberek természetesnek azt, hogy az éjszaka közepén nyugodtan kérhetnek tanácsokat egy állatorovostól, csak azért, mert az egyáltalán hajlandó felvenni a telefont? A saját állatorvosuk nyugodtan alussza álmát az ágyában, a telefonja talán ki is van kapcsolva, és hát nem is lenne illendő őt kérdésekkel zaklatni az éjszakában. Hívjuk hát valaki mást!
"Hová vihetjük a beteg kutyánkat" -kérdezte valaki más valamikor pirkadatkor. Máskor talán higgadtabban válaszoltam volna, most azonban kissé nyersebb voltam a szokottnál. "Miért éppen tőlem kérdezi ezt meg hajnali 4 órakor?" -kérdeztem vissza. "Nekünk azt mondták, hogy maga az ügyeletes, nem?" -volt a pofonegyszerű válasz. Ja, akkor persze jogos az érdeklődés!
De vajon tényleg az?

Hozzászólások:

P.GY.  2006.szept.26.

Doktor úr elkényeztette a kuncsaftokat!Még a szabadsága idején is rendelkezésre állt telefonon,hogy legalább tanáccsal elláthassa a gazdikat.Tessék!! Itt az eredmény,egyesek nem tudnak disztingválni,illik-e hajnalban olyannal zavarni,ami bőven ráérne másnap is!

Kisvirág  2006.szept.23.

Sajnos a mai világban sokan hiszik azt, hogy minden "ügyeleti" telefonvonal másik végén egy telefonközpontos ül, aki állandó készenlétben várja a hívásokat. Pedig, ahogy Doktor úr esetében is van, ez nincs minden szám esetén így! Jó megoldást persze én sem tudok javasolni. Ha kikapcsolja, hogy ne zavarják feleslegesen, akkor éppen azok nem fogják tudni elérni, akiknek valóban szükségük lenne a segítségére.

Név: 

Hozzászólás:

Ellenőrző kód: Kérem, írja ide az ellenőrző kódot:

A program a beírt e-mail címet és a www-vel, ill. http://-vel kezdődő internetcímet kattintható linkké alakítja. A hibátlan átalakítás érdekében fontos, hogy az e-mail-, ill. internetcím előtt és után egy-egy szóköz legyen! A túl hosszú címek rövidítve jelennek meg.

Állatorvosi Elsősegély-szolgálat